Закрити
Налаштування сайту
Застосувати
Відключити всі стилі



Застосувати Стандарні налаштування

Нотаріуси з початку року вчинили понад 300 тисяч реєстраційних дій, - Павло Мороз

05.04.2016

За три місяці цього року нотаріуси, які в грудні минулого року отримали право надавати послуги з реєстрації майна та бізнесу вчинили понад 300 тис. реєстраційних дій. Про це сьогодні в ході круглого столу на тему «Проблемні питання застосування нотаріусами законодавства у сферах державної реєстрації» повідомив заступник Міністра юстиції Павло Мороз.

«Починаючи з 1 січня понад 300 тисяч реєстраційних дій були вчинені нотаріусами. Окрім того, на даний момент понад 6,5 тис. нотаріусів вже підключилися до наших реєстрів. Ми впевнені, що громадяни і бізнес у нормальних руках і отримують якісний сервіс», - зазначив заступник Міністра юстиції.

За його словами, нотаріуси не просто так стали першими, хто отримав додаткові повноваження. НА його переконання – це фахова спільнота, яка працює на результат і не займається хабарництвом. 

«Ми усвідомлюємо, що реєстраційні функції є новими для нотаріусів. Тож не дивно, що у нотаріусів виникають певні практичні питання і питання технічного характеру. У нас має бути довіра один до одного. З нашого боку ми довірили вам цю дуже важливу функцію. А ви повинні довіряти нам як структурі, яка намагається зробити абсолютно все, щоб ви ці функції виконували максимально зручно для користувачів», - наголосив Павло Мороз.

Він також з розумінням зауважив, що на перших етапах нові реєстратори можуть робити помилки. Тому на базі Мін’юсту створено комісію з розгляду скарг на дії державних реєстраторів.

«Лише 10% з цих скарг стосуються роботи нотаріусів. При цьому більшість з них не мають під собою підстав. Сподіваюся, що завдяки спільній роботі нам вдасться знизити кількість невдоволених клієнтів до нуля», - додав він.

За словами заступника Міністра юстиції Оксани Іванченко, протягом останніх місяців Кабмін та Мін’юст ухвалили низку нормативно-правових актів, які забезпечують розвиток прийнятих в минулому році реєстраційних законів. 

«Минув третій місяць з дати набрання чинності двома нашими профільними законами. Нині ми обговорюємо проблеми, з якими ви стикаєтеся вже як повноцінні державні реєстратори. Ми намагаємося акумулювати та систематизувати питання і проблеми, з якими в ході повсякденної діяльності зустрічаються нотаріуси. Ми прагнемо почути проблеми, які потребують врегулювання на законодавчому рівні», - зазначила Оксана Іванченко.

Директор департаменту з питань нотаріату Мін’юсту Олена Мартинюк зі свого боку повідомила, що нотаріуси дуже гарно почали перебирати на себе функції у сфері реєстрації. 

«Порівняно з державними реєстраторами з 1 січня нотаріуси перейняли на себе вже 45% первинної реєстрації на новосформовані об’єкти нерухомості. Це говорить про те, що нотаріуси взялися гарно і почали працювати. Це дуже добре для населення, адже для них з’явилися безліч суб’єктів, які можуть надати їм гарну послугу», - зауважила вона. 

У свою чергу заступник директора департаменту державної реєстрації Віталій Гайдук звернув увагу нотаріусів на те, що у сфері реєстрації запроваджено принцип екстериторіальності.

«У нас запроваджено принцип екстериторіальності в сфері державної реєстрації. Не залежно від того, в якому регіоні зареєстрована особа, яка звертається для реєстрації бізнесу, не має ніяких перешкод прийняти ці документи, зареєструвати юридичну або фізичну особі підприємця, внести відповідний запис в реєстр», - зауважив він.

Єдиною додатковою дією, яку при цьому доведеться зробити нотаріусам, протягом 3 днів надіслати документи по місцю реєстрації бізнесу, де буде перебувати реєстраційна справа.